Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:

Istota handlu mobilnego cz. II

Według Lucent Technologies środowisko sieci bezprzewodowych, w tym
i usług handlu mobilnego, można podzielić na trzy segmenty rynkowe: użytkowników indywidualnych, użytkowników biznesowych oraz właściwe aplikacje biznesowe. Podział ten ujmuje kilka rozwiązań [Urba, 2001]:

 

  • Mobilne biuro (Mobile Office) – umożliwiające pracownikom biznesowym korzystanie z biurowych możliwości przenośnych komputerów PC
    w dowolnych okolicznościach. Podręczny komputer podróżuje razem
    z użytkownikiem i wszelkimi jego aplikacjami oraz funkcjami dodatkowymi obejmującymi: usługi telefoniczne, zunifikowany przekaz wiadomości, pocztę elektroniczną, terminarz, dostęp do plików i baz danych, planowanie podróży oraz wideokonferencje;
  • Podręczny asystent (Lifestyle Manager) – zmieniający zwykły telefon komórkowy
    w osobistego asystenta. Umożliwia on obsługę zadań związanych z planowaniem zajęć i zapewnia bezprzewodowe usługi komunikacyjne, rozrywkę oraz dostęp do informacji, a także usługi handlu elektronicznego m-commerce i e-banking;
  • Aplikacje biznesowe (Market Business-to-Business Application) – obejmujące zastosowania mobilne, takie jak: zdalne zarządzanie usługami, zarządzanie środkami materialnymi (taborem), zdalny nadzór oraz telemetrię.

 

Zróżnicowane aplikacje mobilne stają się coraz bardziej realne dzięki zaawansowanym sposobom dostępu, podnoszącym szybkość transmisji za pośrednictwem sieci GSM, CDMA czy TDMA, współdziałających przez sieci szkieletowe wykonane w technologiach IP/ATM.

Nowe możliwości stosowania usług handlu mobilnego wiążą się z rozwojem kolejnych technologii dostępu do zawartości stron internetowych, opartych na transmisji
i wybieraniu głosowym. W tych aplikacjach użytkownik terminalu mobilnego może za pośrednictwem głosu wybierać specjalistyczne usługi z własnego spersonalizowanego portalu. Wybrana bądź poszukiwana tekstowa treść informacyjna (nagłówki wiadomości, zalecenia dla kierowców, lokalne prognozy pogody, informacje finansowe, wiadomości prasowe i notowania giełdowe, a także handlowe i bankowe usługi komercyjne) jest odpowiednio interpretowana przez terminal mobilny, a następnie odtwarzana przez syntetyzowany komputerowo głos. Istotną cechą tej aplikacji jest fakt, że wszystkie operacje dokonują się automatycznie i nie wymagają żadnej interwencji manualnej ani wzrokowej.
W rozwiązaniach zaawansowanych można nawet zlecić terminalowi realizację połączenia
z abonentem według książki adresowej znajdującej się na stronie portalu czy głosowego odczytu wskazanych komunikatów tekstowych.

Wykorzystanie takich rozszerzonych możliwości wymaga jednakowoż stosowania wielu wyrafinowanych technicznie rozwiązań z szerokiego zakresu technologii informatycznych, takich jak: automatyczne rozpoznawanie mowy ACR (Automatic Speech Recognition), interaktywnych odpowiedzi głosowych IVR (Interactive Voice Responce), aktywnego rozpoznawania głosu IVR (Interactive Voice Recognition), konwersji tekstu do postaci głosowej TTS (Text to Speech Transcription) czy weryfikacji abonenta mówiącego (Speaker Recognition).


Wasze komentarze
Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Bądź — pierwszy!
DODAJ KOMENTARZ
Podaj imię (pseudonim):

Wpisz komentarz:

Podaj stolicę Polski:
(zabezpieczenie antybot)

The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl