Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:

Istota portali mobilnych

Słowo portal wywodzi się z łacińskiego słowa porta, czyli brama, przez którą coś przechodziło w celu dostania się w inne miejsce [ClaFla, 2003]. Według tradycyjnego znaczenia słowa, portal nie jest miejscem ostatecznego przeznaczenia, do którego chcielibyśmy dotrzeć. Portal jest raczej niezbędnym lub bardziej dogodnym miejscem,
w które trzeba pójść aby dotrzeć do pożądanego miejsca. Na przykład, lotnisko dla większości ludzi nie jest miejscem ostatecznego przeznaczenia, lecz portalem, przez który trzeba przekroczyć, aby uzyskać transport do innego miejsca. Podobnie portale pomagają użytkownikom, kierując przemieszczaniem się po sieci do ostatecznie wybranej lokalizacji. Przeznaczeniem portalu jest bycie pierwszym miejscem, do którego uda się „szukający” użytkownik Internetu. Ponadto portale różnią się od zwykłych stron Internetowych tym, że dostarczają jednolity dostęp do zróżnicowanych dóbr i usług poprzez pojedynczy interfejs bazujący na predefiniowanym profilu preferencji [Lazar, 2000]. Portale służą jako bramka lub punkt wejścia umożliwiające użytkownikom dostęp i łączenie danych z całkowicie różnych źródeł.

            Portale mobilne, czasami nazywane „przenośne portale” („portable portal”), są specjalnie tworzone do pomocy użytkownikom bezprzewodowym w korzystaniu
z materiałów i danych sieciowych. Portale mobilne są często tworzone jako złączenie różnych usług (e-mail, kalendarz, szybkie wiadomości, itd.) i zawierające treści różnych dostawców po to, aby się stać głównym dostawcą informacji sieciowych. Portale mobilne różnią się od ich tradycyjnych odpowiedników większym stopniem personalizacji i możliwościami lokalizacyjnymi [Daitch, 2000].

Jednakże wielu użytkowników tradycyjnych portali sieciowych, doświadcza problemów z przystosowaniem się do mobilnego świata. Tworzone dzisiaj portale mobilne są, w wielu przypadkach, ogołoconą wersją portali sieciowych, bez zrozumienia wyjątkowych potrzeb użytkowników mobilnych. [Kobiel, 2000]. Dlatego właśnie propozycje tego typu są nie do przyjęcia przez mobilnych użytkowników Internetu.

            Strategii portali mobilnych tworzonych przez twórców tradycyjnych portali często brakuje zrozumienia krajowego rynku mobilnego oraz specyficznej lokalnej dynamiki zaangażowanej w tworzenie nowych interesów na danym terenie. W dodatku, różnice pomiędzy modelem stałego a bardziej mobilnego portalu nie są błahe a wiedza zdobyta
w przeszłości nie koniecznie da się bezpośrednio przełożyć [Durlac, 2000].

W tej chwili strategia portali jest oparta na tradycyjnym paradygmacie konsumenta jako pasywnego odbiorcę komunikacyjnych wysiłków dostawców portali trzymających kontrolę nad miejscem oraz czasem dostarczanej informacji. Wraz z bezprzewodowymi urządzeniami z dostępem do Internetu, użytkownicy posiadają więcej dyskrecji dotyczącej miejsca i czasu w dostępie o informacji, kreując popyt na wyspecjalizowane usługi portali.


Wasze komentarze
  • Dodany przez Desc
  • Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Japonii, płatności poprzez komórkę, komunikacja, pytanie czy jest to dobre?
DODAJ KOMENTARZ
Podaj imię (pseudonim):

Wpisz komentarz:

Podaj stolicę Polski:
(zabezpieczenie antybot)

The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl