Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:

Operacje mobilne

Usługi dostarczane przez operacje mobilne mogą przynieść znaczne oszczędności poprzez zredukowanie kosztów wzajemnego oddziaływania. Jakkolwiek, znaczący potencjał leży w nowych sposobach polepszania relacji z klientem i zarządzania oddziaływaniem na klienta w celu polepszenia jego lojalności. Np. wprowadzanie terenowego działu sprzedaży
z mobilnym dostępem do produktów i informacji może znacznie polepszyć usługi konsumenckie.

Jednym ze sposób aby sklasyfikować mobilne usługi operacyjne to rozróżnienie ich pomiędzy branżowe (tematyczne), przemysłowo specyficzne ( np. zdalny monitoring pól naftowych) oraz przekrojowe, ogólnego użytku (np. zarządzanie sprzedażą terenową). Tradycyjnie nacisk został położony na dostosowane i dość eksperymentalne firmy, czyli te, które oferują specyficzne usługi branżowe. Firmy te skupiają się na zastosowaniu techniki bezprzewodowej w niektórych, określonych obszarach, takich jak monitorowanie (kontrola) procesu produkcji. Jakkolwiek, usługi ogólno dostępne, napędzane przez rozwój mobilnej technologii, osiągnęły solidne podłoże a ich szerokie zastosowanie występuje już w sektorach przemysłowych.

 

Logistyka, sprzedaż i marketing oraz serwis reprezentują obszary, w których zastosowanie usług mobilnych jest najbardziej wykonalne. Sektory te zazwyczaj zawierają ogromna ilość odległych i terenowych działań a ich potrzeby są na tyle sprecyzowane, że nie mogą być obsługiwane przez ogólne, mobilne biuro. Rysunek 6. pokazuje obszary,
w których można zastosować mobilne usługi. Usługi dostaw terenowych, pomocy technicznej działu sprzedaży oraz zarządzania flotą wyróżniają się jako te, które mają najszersze zastosowanie a liczba użytkowników tych usług stale wzrasta [YanGro, 1999(b)].

Wiele obszarów zastosowań może być nastawionych na wyspecjalizowane gałęzie przemysłu. Dlatego też, pojawił się popyt na usługi branżowe, zaspokajające specyficzne potrzeby. Usługi telemetryczne (pomiarów zdalnych – telemetry services) są typowe dla każdego przemysłu.

 

Rys. 6. Przykłady obszarów działania aplikacji w operacjach mobilnych
Źródło: Alanen J., Autio E., Mobile Business Services: A Strategic Perspective, 2003r.

 


Yankee Group [YanGro, 2001(b)] oczekuje, że przychody amerykańskich usług zdalnych pomiarów takich jak np. terminale kasowe czy automaty do sprzedaży wzrosną do 2006r. do sumy 3,4 miliardów dolarów. Dodatkowo może pojawić się rozległy rynek dla rozwiązań bezprzewodowej telemetrii. Przykładowo 240 milionów gazomierzy, wodomierzy
i mierników elektryczności w Stanach Zjednoczonych, reprezentuje ogromne możliwości telemetrii – usług telemetrycznych [ForRes, 1998]. Jeden z przykładów bezprzewodowej telemetrii w przemyśle energetycznym jest niedawno zawiązana spółka pomiędzy  Aires.net
i American Innovations. Firmy te połączyły swoje siły, aby zaoferować zdalny monitoring ponad 3 milionów km. gazociągów północnej Ameryki. Dane takie jak poziom przepływu, temperatura, ciśnienie są ustalane przez bezprzewodowy koncentrator zdalnych pomiarów
a następnie wysyłane do Internetu. Bezprzewodowa telemetria jest także używana do odczytu liczników i indywidualnej kontroli zużycia energii. [YanGro, 2001(a)]. Mimo iż rynek usług mobilnych dla przemysłu jest mocno rozdrobniony na wiele różnych segmentów, lecz główne cele i korzyści zdają się łączyć i są znaczne.


Wasze komentarze
Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Bądź — pierwszy!
DODAJ KOMENTARZ
Podaj imię (pseudonim):

Wpisz komentarz:

Podaj stolicę Polski:
(zabezpieczenie antybot)

The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl