Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:

Porównanie biznesowego i konsumenckiego rynku usług mobilnych

Dla pełnego zobrazowania usług mobilnych, główna linia rozgraniczająca biegnie pomiędzy klientem indywidualnym a klientami zinstytucjonalizowanymi. Rynek korporacyjny (biznesowy) różni się ogromnie od rynku indywidualnego konsumenta pod kilkoma względami. Potrzeby firm są skupione głownie na wspieraniu ich mobilnej siły roboczej i polepszaniu procesów gospodarczych, podczas gdy klienci nastawieni są na zabawę i na znalezieniu dogodnych sposobów by pozostać w kontakcie ze znajomymi, czy na spędzanie wolnego czasu. Na rynku korporacyjnym największe korzyści będą uzyskiwane poprzez integracje mobilnych usług przesyłania danych w procesach biznesowych, np. poprzez działania ułatwiające usługi u klienta z mobilnym ekspediowaniem danych, jak również poprzez zwiększanie produktywności pracowników. Oczywistym jest, że te różnice będą miały swe odzwierciedlenie w ofercie usług mobilnych. Usługi konsumentów z kolei są bardzo ogólne i nastawione na szerokie rzesze.

Jeżeli chodzi o stronę biznesową, można spotkać usługi przekrojowe, ogólnego użytku, ale większość z nich jest dość branżowa, tematyczna albo dostosowana do potrzeb pojedynczego przedsiębiorstwa. Aplikacje dla firm charakteryzują się złożonością, dostosowywaniem do wymagań klienta, koniecznością integracji z dotychczasowymi systemami informacyjnymi i wymaganiami mającymi na celu wsparcie działań. Mówiąc ogólnie, usługi konsumenckie często wykorzystują usługi telekomunikacyjne, podczas gdy usługi biznesowe występują jako rozszerzenie dla korporacyjnych systemów informatycznych. Także terminale są w jakimś stopniu różne. Rynek biznesowy będzie miał większe skupienie urządzeń klasy wyższej, ( np. smartphone, zintegrowane urządzenia PDA) urządzeń specjalistycznych (np. rugged field terminals - jako odporne, nie wrażliwe na wstrząsy terminale, oraz z wbudowanymi urządzeniami komunikacyjnymi typu M2M). Konsumenci z kolei są bardziej skłonni do używania urządzeń ogólnego przeznaczenia czy urządzeń sterowanych głosem.

Inna kluczowa linia rozdzielająca typy usług mobilnych biegnie pomiędzy transakcjami handlowymi a procesem usprawniania usług. Oba te podziały tworzą pełny obraz usług mobilnych (rys. 5).

Rys. 5. Ogólna klasyfikacja usług mobilnych
Źródło: Alanen J., Autio E., Mobile Business Services: A Strategic Perspective, 2003r.

Możliwości mobilnych usług na rynku mogą być dalej podzielone na trzy kategorie: mobilne biuro, operacje mobilne i transakcje firma-firma (B2B). Usługi biur mobilnych są podobne do zastosowań prywatnych zwłaszcza w dziedzinie przesyłania wiadomości. Głównym zadaniem biur mobilnych jest polepszenie osobistej wydajności i efektywności. Mobilne usługi operacyjne są nastawione na polepszenie wydajności i skuteczności transakcji handlowych. Z pośród różnych usług handlu mobilnego, mobilne biuro ( ogólno dostępne, usługi obejmujące przemysł) i mobilne operacje ( grupa usług branżowych i nastawionych na przemysł) reprezentują główne i ogólne możliwości dla tworzenia wartości. Z drugiej strony, rozmiar możliwości oferowanych przez transakcje mobilne firma-firma jest postrzegany jako trochę ograniczony z powodu typowo niskiego znaczenia zalet mobilności w odniesieniu do tych transakcji.

 


Wasze komentarze
Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Bądź — pierwszy!
DODAJ KOMENTARZ
Podaj imię (pseudonim):

Wpisz komentarz:

Podaj stolicę Polski:
(zabezpieczenie antybot)

The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl