Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:

Struktura systemu handlu mobilnego cz.I

Konieczne jest przeanalizowanie, jakie są oczekiwane cechy systemu mobilnego handlu w celu przeprowadzenia skutecznych i efektywnych transakcji mobilnej i jakiego typu wyzwaniom stawić czoła w procesie rozwoju i wdrażania systemów mobilnych handlu. System handlu mobilnego powinien [WeChJy, 2004]:

  • Pozwolić użytkownikowi końcowemu do przeprowadzenia transakcji
    mobilnych w sposób łatwy, w dowolnej chwili oraz w dowolnym miejscu,
  • Umożliwiać personalizację produktów lub różnicować na życzenie,
  • W pełni wspierać szeroki zakres aplikacji handlu mobilnego dla dostawców treści,
  • Maksymalizować zgodność operacyjną,
  • Utrzymywać niezależność od programu / danych, to znaczy, że zmiana komponentów systemu nie wpłynie na programy / dane,
  • Zapewniać bezpieczeństwo od początku do końca (end-to-end).

 

Rysunek nr 7. pokazuje strukturę systemu tradycyjnego handlu elektronicznego
(e-commerce) i typowy przykład tego systemu. Struktura systemu zawiera cztery składniki,
z których przynajmniej część dotyczy również systemów mobilnych handlu  [WeChJy, 2004]:

  1. Aplikacje handlu elektronicznego: Handel elektroniczny zdefiniowany jest jako kupowanie i sprzedawanie dóbr i usług oraz transfer funduszy poprzez komunikację cyfrowa. Istnieje liczna grupa aplikacji, wliczając w to aukcje, bankowość, rynek wymiany towarów, wiadomości, i wiele innych.
  2. Komputer klient: Komputery stacjonarne są używane do handlu elektronicznego, podczas gdy urządzenia bezprzewodowe używane są do handlu mobilnego
  3. Sieci kablowe: Ten składnik stanowi główną różnicę pomiędzy handlem elektronicznym a handlem mobilnym, jednakże ten ostatni również musi później uwzględnić sieci kablowe.
  4. Komputery centralne (host computer): Żądanie użytkownika, np. dostęp do bazy danych lub uaktualnienie, jest właściwie wykonywane na komputerze centralnym, który zawiera trzy główne rodzaje oprogramowania [WeChJy, 2004]:
    1. Serwery WWW,
    2. Serwery baz danych,
    3. Aplikacje oraz oprogramowanie wspierające.

Źródło: Wen-Chen Hu, Chung-Wei Lee, Jyh-Haw Yeh, Mobile Commerce Systems, 2004r.


Wasze komentarze
Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Bądź — pierwszy!
DODAJ KOMENTARZ
Podaj imię (pseudonim):

Wpisz komentarz:

Podaj stolicę Polski:
(zabezpieczenie antybot)

The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl