Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:
Wyniki dla tagu:

bezprzewodowy handel


Istota handlu mobilnego cz.I

Handel mobilny to możliwość nabycia dóbr z dowolnego miejsca z pomocą urządzeń bezprzewodowych zdolnych do łączenia się z Internetem (np. telefon komórkowy, pager, PDA itd.). Handel mobilny odnosi się do jakiejkolwiek pieniężnej transakcji przeprowadzonej poprzez mobilną (bezprzewodową) sieć. Będzie to pozwalało użytkownikom dokonywać zakupów przez Internet bez użycia PC-ta. Kiedyś nieistniejący, m-commerce jest teraz modnym określeniem w obszrze marketingu [King, 2000]. „ W ciągu pięciu lat, indywidualne usługi e-commerce będą głównie dostarczane bezprzewodowo, a terminale bezprzewodowe staną się drzwiami do wyboru transakcyjnego e-Świata,” powiedział Neil Montefiore, kierownik Singapurskiego operatora bezprzewodowego, M1 [Hoffma, 2000].

 

Inną definicję handlu mobilnego przedstawili Rülke, Iyer i Chiasson. Według nich
handel mobilny to bezprzewodowy handel elektroniczny (e-commerce). Bezprzewodowe transakcje są główną cechą odróżniającą handel mobilny od elektronicznego, a jednocześnie są jego wielką zaletą. Jest to stosunkowo niedawne osiągnięcie technologiczne tworząc dwukierunkowe połączenie pomiędzy Internetem i jego bazo-danową zawartością
a bezprzewodowymi telefonami oraz innymi naręcznymi urządzeniami komunikacyjnymi [RüIyCh, 2003].

czytaj więcej>>

Cyfrowy charakter nowej gospodarki cz.I

Zmiany technologiczne są motorem przemian i wzajemnego przenikania się obszarów: obliczeniowego (computing), transmisji danych (communications), gromadzenia i oferowania pakietów danych i informacji (content). Efektem tych przemian jest powstanie nowego potencjału, nowych możliwości, organizacji nowego typu, nowego porządku ekonomicznego. Nowa dziedzina przemysłu wyrasta jako konglomerat informatyki (komputery, oprogramowanie, usługi), komunikacji (telefony, telegrafy, transmisje satelitarne
i bezprzewodowe) i usług niematerialnych (rozrywka, wydawcy, dostawcy informacji) [Trapsc, 1998].

 

Jesteśmy świadkami kształtowania się gospodarki informatycznej, która nie tylko korzysta
z informatyki, lecz także zmienia swoje struktury i procesy pod wpływem paradygmatów informatycznych [Bandur, 1998].

czytaj więcej>>

Wstęp - portale mobilne

W ciągu kilku ostatnich lat handel elektroniczny stał się wyraźnie zależny od portali internetowych. Portale są najczęściej pierwszymi otwieranymi przez użytkowników stronami internetowymi, od których zaczyna się szukanie potrzebnych informacji. Portale posiadają bardzo ważne bramki, które pozwalają użytkownikom dotrzeć do interesujących ich informacji.


W handlu bezprzewodowym portale mogą odegrać znacznie większą role ze względu na charakter urządzeń mobilnych, na których tzw. serfowanie (surfinf) staje się bardzo nieporęczne i wręcz irytujące. Przenośne portale mogą być dużym ale jednocześnie dochodowym wyzwaniem dla potencjalnych twórców. Nie powinno się jednak wzorować na tradycyjnych portalach przy tworzeniu portali przenośnych gdyż tradycyjne rozwiązania mogą nie pasować dla aplikacji w mobilnym świecie.

czytaj więcej>>

Obszary zastosowania aplikacji handlu mobilnego część III
  • Rozrywka – rozrywka zawsze stanowiła kluczową rolę w aplikacjach internetowych 
    i jest prawdopodobnie najpopularniejszym rodzajem aplikacji dla młodszych pokoleń. Usługi mobilne umożliwiają ściąganie gier, obrazków, tapet, muzyki, plików video gdziekolwiek i kiedykolwiek oraz łatwiejszy jest dostęp do gier online czy hazardu,
  • Opieka zdrowotna – koszty opieki zdrowotnej są bardzo wysokie a usługi 
    mobilne pomogą je zredukować. Poprzez używanie technologii 
    mobilnych, lekarze oraz pielęgniarki mogą mieć natychmiastowy zdalny dostęp do danych pacjenta oraz do ich aktualizacji, czyli zdarzenia, które często wywołują znaczne opóźnienia. Podnosi to sprawność oraz wydajność, redukuje stałe koszty administracyjne oraz podnosi ogólną jakość usług,
czytaj więcej>>

Obszary zastosowania aplikacji handlu mobilnego część I

Aplikacja mobilna oznacza elektroniczne wspomaganie szeroko pojętego handlu 
i biznesu, prowadzonych online za pośrednictwem mobilnych terminali telefonii komórkowej. Ma ona cechy i funkcje zbliżone do aplikacji sieciowych handlu elektronicznego dostępnych 
z komputera stacjonarnego. Jest jednak istotna różnica. Usługi handlu mobilnego znoszą ograniczenia wynikające z korzystania przez Internet ze stacjonarnego komputera osobistego PC - wedle ogólnej zasady: uzyskiwanie informacji gdziekolwiek, kiedykolwiek i o czymkolwiek, czyli wszystko, co możliwe, oczywiście w miarę rozszerzania się dostępnego pasma bezprzewodowego. Tym samym korzystanie z urządzeń przenośnych do prowadzenia mobilnych operacji biznesowych staje się powszechniejsze, zwłaszcza, że liczba wszystkich terminali bezprzewodowych (włącznie z komórkowymi) już dawno przewyższyła liczbę zainstalowanych na świecie komputerów.

czytaj więcej>>


The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl