Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:
Wyniki dla tagu:

gospodarka informatyczna


Cyfrowy charakter nowej gospodarki cz.I

Zmiany technologiczne są motorem przemian i wzajemnego przenikania się obszarów: obliczeniowego (computing), transmisji danych (communications), gromadzenia i oferowania pakietów danych i informacji (content). Efektem tych przemian jest powstanie nowego potencjału, nowych możliwości, organizacji nowego typu, nowego porządku ekonomicznego. Nowa dziedzina przemysłu wyrasta jako konglomerat informatyki (komputery, oprogramowanie, usługi), komunikacji (telefony, telegrafy, transmisje satelitarne
i bezprzewodowe) i usług niematerialnych (rozrywka, wydawcy, dostawcy informacji) [Trapsc, 1998].

 

Jesteśmy świadkami kształtowania się gospodarki informatycznej, która nie tylko korzysta
z informatyki, lecz także zmienia swoje struktury i procesy pod wpływem paradygmatów informatycznych [Bandur, 1998].

czytaj więcej>>

Operacje mobilne

Usługi dostarczane przez operacje mobilne mogą przynieść znaczne oszczędności poprzez zredukowanie kosztów wzajemnego oddziaływania. Jakkolwiek, znaczący potencjał leży w nowych sposobach polepszania relacji z klientem i zarządzania oddziaływaniem na klienta w celu polepszenia jego lojalności. Np. wprowadzanie terenowego działu sprzedaży
z mobilnym dostępem do produktów i informacji może znacznie polepszyć usługi konsumenckie.

Jednym ze sposób aby sklasyfikować mobilne usługi operacyjne to rozróżnienie ich pomiędzy branżowe (tematyczne), przemysłowo specyficzne ( np. zdalny monitoring pól naftowych) oraz przekrojowe, ogólnego użytku (np. zarządzanie sprzedażą terenową). Tradycyjnie nacisk został położony na dostosowane i dość eksperymentalne firmy, czyli te, które oferują specyficzne usługi branżowe. Firmy te skupiają się na zastosowaniu techniki bezprzewodowej w niektórych, określonych obszarach, takich jak monitorowanie (kontrola) procesu produkcji. Jakkolwiek, usługi ogólno dostępne, napędzane przez rozwój mobilnej technologii, osiągnęły solidne podłoże a ich szerokie zastosowanie występuje już w sektorach przemysłowych.

czytaj więcej>>

Porównanie biznesowego i konsumenckiego rynku usług mobilnych

Dla pełnego zobrazowania usług mobilnych, główna linia rozgraniczająca biegnie pomiędzy klientem indywidualnym a klientami zinstytucjonalizowanymi. Rynek korporacyjny (biznesowy) różni się ogromnie od rynku indywidualnego konsumenta pod kilkoma względami. Potrzeby firm są skupione głownie na wspieraniu ich mobilnej siły roboczej i polepszaniu procesów gospodarczych, podczas gdy klienci nastawieni są na zabawę i na znalezieniu dogodnych sposobów by pozostać w kontakcie ze znajomymi, czy na spędzanie wolnego czasu. Na rynku korporacyjnym największe korzyści będą uzyskiwane poprzez integracje mobilnych usług przesyłania danych w procesach biznesowych, np. poprzez działania ułatwiające usługi u klienta z mobilnym ekspediowaniem danych, jak również poprzez zwiększanie produktywności pracowników. Oczywistym jest, że te różnice będą miały swe odzwierciedlenie w ofercie usług mobilnych. Usługi konsumentów z kolei są bardzo ogólne i nastawione na szerokie rzesze.

czytaj więcej>>

Unikalne cechy portali mobilnych część I

Urządzenia bezprzewodowe przystosowane do operacji mobilnych będą kształtowały różnice pomiędzy portalami mobilnymi a ich konwencjonalnymi odpowiednikami. Zaletami urządzeń bezprzewodowych jest dużo lepszy stosunek wartości do czasu (value-for-time). Tzn., łącząc się z Internetem poprzez urządzenia mobilne użytkownicy są w stanie wykożystać wartościowe dodatki (value allowances) w dowolnym czasie, których użytkownicy stałych łącz nie są wstanie dokonać. Teraz jakakolwiek informacja będzie na prawdę dostępna kiedykolwiek, gdziekolwiek i z dowolnego urządzenia bezprzewodowego.

Na rys. 10 pokazane są różnice pomiędzy tradycyjnymi portalami e-commerce
a portalami handlu mobilnego (m-commerce) w czterech wymiarach [ClaFla, 2003]: wszechobecności, wygody, lokalizacji oraz, personalizacji.

czytaj więcej>>


The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl