Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:
Wyniki dla tagu:

GPS


Unikalne cechy portali mobilnych część II

Lokalizacja. Znajomość położenia geograficznego użytkownika Internetu, tworzy niepowtarzalną zaletę handlu mobilnego nad elektronicznym. Marketing bazujący na lokalizacji poprzez połączenie telefonii komórkowej oraz GPS-u (global positioning technology), będzie wkrótce dostępny z każdego urządzenia mobilnego. Poprzez technologię GPS usługodawcy mogą ściśle określić lokalizację użytkownika tak, więc dostawcy usług mobilnych będą mogli lepiej dostosować odbiór i wysyłanie informacji dotyczących danego miejsca. Będąc praktycznie ciągle dostępnym (always on), jak to jest w przypadku telefonów komórkowych, sprzedający mogą zlokalizować klienta i dostarczyć mu informacji 
o promocjach, które są dostępne w okolicach użytkownika.

czytaj więcej>>

Porównanie biznesowego i konsumenckiego rynku usług mobilnych

Dla pełnego zobrazowania usług mobilnych, główna linia rozgraniczająca biegnie pomiędzy klientem indywidualnym a klientami zinstytucjonalizowanymi. Rynek korporacyjny (biznesowy) różni się ogromnie od rynku indywidualnego konsumenta pod kilkoma względami. Potrzeby firm są skupione głownie na wspieraniu ich mobilnej siły roboczej i polepszaniu procesów gospodarczych, podczas gdy klienci nastawieni są na zabawę i na znalezieniu dogodnych sposobów by pozostać w kontakcie ze znajomymi, czy na spędzanie wolnego czasu. Na rynku korporacyjnym największe korzyści będą uzyskiwane poprzez integracje mobilnych usług przesyłania danych w procesach biznesowych, np. poprzez działania ułatwiające usługi u klienta z mobilnym ekspediowaniem danych, jak również poprzez zwiększanie produktywności pracowników. Oczywistym jest, że te różnice będą miały swe odzwierciedlenie w ofercie usług mobilnych. Usługi konsumentów z kolei są bardzo ogólne i nastawione na szerokie rzesze.

czytaj więcej>>

Istota handlu mobilnego cz.I

Handel mobilny to możliwość nabycia dóbr z dowolnego miejsca z pomocą urządzeń bezprzewodowych zdolnych do łączenia się z Internetem (np. telefon komórkowy, pager, PDA itd.). Handel mobilny odnosi się do jakiejkolwiek pieniężnej transakcji przeprowadzonej poprzez mobilną (bezprzewodową) sieć. Będzie to pozwalało użytkownikom dokonywać zakupów przez Internet bez użycia PC-ta. Kiedyś nieistniejący, m-commerce jest teraz modnym określeniem w obszrze marketingu [King, 2000]. „ W ciągu pięciu lat, indywidualne usługi e-commerce będą głównie dostarczane bezprzewodowo, a terminale bezprzewodowe staną się drzwiami do wyboru transakcyjnego e-Świata,” powiedział Neil Montefiore, kierownik Singapurskiego operatora bezprzewodowego, M1 [Hoffma, 2000].

 

Inną definicję handlu mobilnego przedstawili Rülke, Iyer i Chiasson. Według nich
handel mobilny to bezprzewodowy handel elektroniczny (e-commerce). Bezprzewodowe transakcje są główną cechą odróżniającą handel mobilny od elektronicznego, a jednocześnie są jego wielką zaletą. Jest to stosunkowo niedawne osiągnięcie technologiczne tworząc dwukierunkowe połączenie pomiędzy Internetem i jego bazo-danową zawartością
a bezprzewodowymi telefonami oraz innymi naręcznymi urządzeniami komunikacyjnymi [RüIyCh, 2003].

czytaj więcej>>

Przesłanki handlu mobilnego

Odmiennie niż dla rozwiązań handlu elektronicznego – gdzie użytkownicy korzystają ze stacjonarnych połączeń internetowych – z usług handlu mobilnego korzysta się bezprzewodowo, głównie za pośrednictwem telefonów komórkowych. Chociaż same usługi handlu mobilnego niewiele się różnią od współczesnych elektronicznych operacji handlowych, perspektywa ich rozwoju jest większa niż tych samych usług świadczonych przy pomocy sieci konwencjonalnej.                  

Według przewidywań EITO 2001 (European Information Technology Observatory) liczba użytkowników mobilnych w Europie Zachodniej wzrośnie z 7 mln zarejestrowanych pod koniec roku 2000 do ok. 175 mln pod koniec 2005 r [GorGeb, 2001].

 

czytaj więcej>>

Obszary zastosowania aplikacji handlu mobilnego część II

Do listy niektórych głównych zastosowań aplikacji mobilnych można zaliczyć [GorGeb, 2001]:

  • Handel i bankowość - handel jest wymianą lub kupnem i sprzedażą towarów na wielką skalę włączając w to transport z miejsca na miejsce. Skala ta wzrasta przy coraz większej wygodzie i wszechobecności handlu dzięki technologii handlu mobilnego. Istnieje wiele przykładów wpływu usług mobilnych na usprawnienie handlu. Przykładowo możliwość płacenia za towary w dystrybutorach, sprawdzanie stanu konta bankowego i dokonywanie transakcji poprzez telefon komórkowy, możliwość uiszczenia opłaty za parking poprzez sms, elektroniczne zakupy online, itd.,
czytaj więcej>>


The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl