Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:
Wyniki dla tagu:

portal


Istota portali mobilnych

Słowo portal wywodzi się z łacińskiego słowa porta, czyli brama, przez którą coś przechodziło w celu dostania się w inne miejsce [ClaFla, 2003]. Według tradycyjnego znaczenia słowa, portal nie jest miejscem ostatecznego przeznaczenia, do którego chcielibyśmy dotrzeć. Portal jest raczej niezbędnym lub bardziej dogodnym miejscem, 
w które trzeba pójść aby dotrzeć do pożądanego miejsca. Na przykład, lotnisko dla większości ludzi nie jest miejscem ostatecznego przeznaczenia, lecz portalem, przez który trzeba przekroczyć, aby uzyskać transport do innego miejsca. Podobnie portale pomagają użytkownikom, kierując przemieszczaniem się po sieci do ostatecznie wybranej lokalizacji. Przeznaczeniem portalu jest bycie pierwszym miejscem, do którego uda się „szukający” użytkownik Internetu. Ponadto portale różnią się od zwykłych stron Internetowych tym, że dostarczają jednolity dostęp do zróżnicowanych dóbr i usług poprzez pojedynczy interfejs bazujący na predefiniowanym profilu preferencji [Lazar, 2000]. Portale służą jako bramka lub punkt wejścia umożliwiające użytkownikom dostęp i łączenie danych z całkowicie różnych źródeł.

            Portale mobilne, czasami nazywane „przenośne portale” („portable portal”), są specjalnie tworzone do pomocy użytkownikom bezprzewodowym w korzystaniu 
z materiałów i danych sieciowych. Portale mobilne są często tworzone jako złączenie różnych usług (e-mail, kalendarz, szybkie wiadomości, itd.) i zawierające treści różnych dostawców po to, aby się stać głównym dostawcą informacji sieciowych. Portale mobilne różnią się od ich tradycyjnych odpowiedników większym stopniem personalizacji i możliwościami lokalizacyjnymi [Daitch, 2000].

czytaj więcej>>

Unikalne cechy portali mobilnych część II

Lokalizacja. Znajomość położenia geograficznego użytkownika Internetu, tworzy niepowtarzalną zaletę handlu mobilnego nad elektronicznym. Marketing bazujący na lokalizacji poprzez połączenie telefonii komórkowej oraz GPS-u (global positioning technology), będzie wkrótce dostępny z każdego urządzenia mobilnego. Poprzez technologię GPS usługodawcy mogą ściśle określić lokalizację użytkownika tak, więc dostawcy usług mobilnych będą mogli lepiej dostosować odbiór i wysyłanie informacji dotyczących danego miejsca. Będąc praktycznie ciągle dostępnym (always on), jak to jest w przypadku telefonów komórkowych, sprzedający mogą zlokalizować klienta i dostarczyć mu informacji 
o promocjach, które są dostępne w okolicach użytkownika.

czytaj więcej>>

Cyfrowy charakter nowej gospodarki cz.I

Zmiany technologiczne są motorem przemian i wzajemnego przenikania się obszarów: obliczeniowego (computing), transmisji danych (communications), gromadzenia i oferowania pakietów danych i informacji (content). Efektem tych przemian jest powstanie nowego potencjału, nowych możliwości, organizacji nowego typu, nowego porządku ekonomicznego. Nowa dziedzina przemysłu wyrasta jako konglomerat informatyki (komputery, oprogramowanie, usługi), komunikacji (telefony, telegrafy, transmisje satelitarne
i bezprzewodowe) i usług niematerialnych (rozrywka, wydawcy, dostawcy informacji) [Trapsc, 1998].

 

Jesteśmy świadkami kształtowania się gospodarki informatycznej, która nie tylko korzysta
z informatyki, lecz także zmienia swoje struktury i procesy pod wpływem paradygmatów informatycznych [Bandur, 1998].

czytaj więcej>>

Cyfrowy charakter nowej gospodarki cz.II

Zacierają się granice między komputerami firm (np. koncerny samochodowe przestają być wyłącznie producentami, lecz stają się także w coraz większym stopniu usługodawcami oferującymi klientom np. zaawansowany serwis finansowy), a także granice w ramach tradycyjnego łańcucha dostaw (dystrybutor jest dla producenta nie tylko „kanałem do przesuwania pudełek”, lecz przeobraża się w firmę usługową zarządzającą klientem poprzez dystrybucję) prowadzące do eliminacji pośredników i funkcji pośrednich [Bendyk, 1999]. Zmiany te będą następowały coraz szybciej w ramach postępującej globalizacji.

Wraz z wypieraniem technologii analogowej przez cyfrową następuje wirtualizacja podmiotów fizycznych, co z kolei jest wyrazem i podstawą przemian gospodarki oraz zmian relacji partnerów i zasad prowadzenia działalności gospodarczej. Dla nowej gospodarki znamienne jest także odchodzenie od dóbr materialnych w kierunku wartości niematerialnych – marki firmy, bazy i lojalności klientów, relacji z nimi itp. [PanSro, 2002].

czytaj więcej>>

Zakres działania handlu mobilnego cz.I

Aby móc dyskutować o zaletach i zastosowaniu handlu mobilnego należu rozważyć
i zrozumieć istotę i zakres działania handlu elektronicznego. Choi Stahl i Whinston (1997) przedstawili model przydatny dla rozumienia relacji między produktami, agentami (agents)
i procesami, które istnieją zarówno w rynkach elektronicznych i fizycznych (rys. 1).

Występuje tu rozróżnienie pomiędzy produktem fizycznym a produktem cyfrowym (witualnym) np. elektronicznym. Przykładem produktu elektronicznego jest oprogramowanie komputerowe lub plik zawierający dane, podczas gdy produktem fizycznym będzie np. piła mechaniczna czy dyskietka [PanSro, 2002].

Tak ograniczoną przestrzeń Choi i Whinston dzielą dalej na fizyczną i cyfrową. Procesem cyfrowym nazywają wszystko co można przesłać i odebrać z Internetu podczas gdy procesy fizyczne pociągają za sobą czynności fizyczne związane z przeprowadzaniem transakcji handlowych.

 

Trzeci wymiar jest pewnym rodzajem agentów zaangażowanych w transakcje. Agent (aktor) jest sprzedawcą, nabywcą, pośrednikiem, lobby konsumenckim lub organizacją rządową.

czytaj więcej>>


The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl