Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:
Wyniki dla tagu:

systemy mobline


Usługi biznesu mobilnego jako kluczowa perspektywa rozwoju cz.II

Z powodu wymienionych powyżej łączących się ze sobą przeszkód, przyjęcie usług mobilnego biznesu nie nastąpi szybko, a wręcz może zająć lata. Jednakże, podstawowe korzyści, jakie daje implementacja systemów mobilnych są wystarczające do ich stopniowego wprowadzania. Firmy implementujące usługi mobilne chcą realizować wszystkie korzyści, jakie przynoszą mobilni pracownicy, a więc oszczędność czasu, szybsze podejmowanie decyzji oraz sprawniejszą koordynację dla biznesu kiedykolwiek i gdziekolwiek. Poprzez połączenie rozwiązań B2E (business-to-employee) oraz nowego typu połączeń mobilnych M2M (machine-to-machine) mogą diametralnie zmienić podejście firm do spraw organizacyjnych i działalności firmy, a wręcz stanowić rewolucję w sposobie zarządzania firmą [AlaAut, 2003].

Najważniejsze korzyści z biznesowych usług mobilnych i leżące u ich podstaw czynniki napędzające są zilustrowane na rys.1.8. Nieskomplikowany mobilny dostęp na poziomie podstawowym umożliwia natychmiastowy dostęp do bieżących biznesowych aplikacji i baz danych bez względu na czas i miejsce.

czytaj więcej>>

Cyfrowy charakter nowej gospodarki cz.II

Zacierają się granice między komputerami firm (np. koncerny samochodowe przestają być wyłącznie producentami, lecz stają się także w coraz większym stopniu usługodawcami oferującymi klientom np. zaawansowany serwis finansowy), a także granice w ramach tradycyjnego łańcucha dostaw (dystrybutor jest dla producenta nie tylko „kanałem do przesuwania pudełek”, lecz przeobraża się w firmę usługową zarządzającą klientem poprzez dystrybucję) prowadzące do eliminacji pośredników i funkcji pośrednich [Bendyk, 1999]. Zmiany te będą następowały coraz szybciej w ramach postępującej globalizacji.

Wraz z wypieraniem technologii analogowej przez cyfrową następuje wirtualizacja podmiotów fizycznych, co z kolei jest wyrazem i podstawą przemian gospodarki oraz zmian relacji partnerów i zasad prowadzenia działalności gospodarczej. Dla nowej gospodarki znamienne jest także odchodzenie od dóbr materialnych w kierunku wartości niematerialnych – marki firmy, bazy i lojalności klientów, relacji z nimi itp. [PanSro, 2002].

czytaj więcej>>

Struktura systemu handlu mobilnego cz.I

Konieczne jest przeanalizowanie, jakie są oczekiwane cechy systemu mobilnego handlu w celu przeprowadzenia skutecznych i efektywnych transakcji mobilnej i jakiego typu wyzwaniom stawić czoła w procesie rozwoju i wdrażania systemów mobilnych handlu. System handlu mobilnego powinien [WeChJy, 2004]:

  • Pozwolić użytkownikowi końcowemu do przeprowadzenia transakcji
    mobilnych w sposób łatwy, w dowolnej chwili oraz w dowolnym miejscu,
  • Umożliwiać personalizację produktów lub różnicować na życzenie,
  • W pełni wspierać szeroki zakres aplikacji handlu mobilnego dla dostawców treści,
  • Maksymalizować zgodność operacyjną,
  • Utrzymywać niezależność od programu / danych, to znaczy, że zmiana komponentów systemu nie wpłynie na programy / dane,
  • Zapewniać bezpieczeństwo od początku do końca (end-to-end).
czytaj więcej>>

Zakres działania handlu mobilnego cz.I

Aby móc dyskutować o zaletach i zastosowaniu handlu mobilnego należu rozważyć
i zrozumieć istotę i zakres działania handlu elektronicznego. Choi Stahl i Whinston (1997) przedstawili model przydatny dla rozumienia relacji między produktami, agentami (agents)
i procesami, które istnieją zarówno w rynkach elektronicznych i fizycznych (rys. 1).

Występuje tu rozróżnienie pomiędzy produktem fizycznym a produktem cyfrowym (witualnym) np. elektronicznym. Przykładem produktu elektronicznego jest oprogramowanie komputerowe lub plik zawierający dane, podczas gdy produktem fizycznym będzie np. piła mechaniczna czy dyskietka [PanSro, 2002].

Tak ograniczoną przestrzeń Choi i Whinston dzielą dalej na fizyczną i cyfrową. Procesem cyfrowym nazywają wszystko co można przesłać i odebrać z Internetu podczas gdy procesy fizyczne pociągają za sobą czynności fizyczne związane z przeprowadzaniem transakcji handlowych.

 

Trzeci wymiar jest pewnym rodzajem agentów zaangażowanych w transakcje. Agent (aktor) jest sprzedawcą, nabywcą, pośrednikiem, lobby konsumenckim lub organizacją rządową.

czytaj więcej>>

Wstęp - portale mobilne

W ciągu kilku ostatnich lat handel elektroniczny stał się wyraźnie zależny od portali internetowych. Portale są najczęściej pierwszymi otwieranymi przez użytkowników stronami internetowymi, od których zaczyna się szukanie potrzebnych informacji. Portale posiadają bardzo ważne bramki, które pozwalają użytkownikom dotrzeć do interesujących ich informacji.


W handlu bezprzewodowym portale mogą odegrać znacznie większą role ze względu na charakter urządzeń mobilnych, na których tzw. serfowanie (surfinf) staje się bardzo nieporęczne i wręcz irytujące. Przenośne portale mogą być dużym ale jednocześnie dochodowym wyzwaniem dla potencjalnych twórców. Nie powinno się jednak wzorować na tradycyjnych portalach przy tworzeniu portali przenośnych gdyż tradycyjne rozwiązania mogą nie pasować dla aplikacji w mobilnym świecie.

czytaj więcej>>


The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl