Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:
Wyniki dla tagu:

teoria


Zakres działania handlu mobilnego cz.III

Głównym założeniem schematu znajdującego się na rys.3, jest podzielenie badań nad handlem mobilnym (mobile commerce lub m-commerce) na trzy główne kategorie, które są ściśle ze sobą powiązane, a mianowicie: technologia, teoria i badania oraz zastosowania. Jak widać na rysunku, technologia tworzy trwałą podstawę dla badań i praktyk, natomiast na szczycie struktury znajdują się praktyczne metody użycia oraz zastosowania niżej położonych technologii. Zagnieżdżona wewnątrz tej struktury teoria pośredniczy między technologią
a zastosowaniami i pomaga odpowiedzieć na pytania gdzie?, dlaczego?, kiedy?
i jak? powinna lub nie powinna być stosowana technologia handlu mobilnego.

czytaj więcej>>

Usługi biznesu mobilnego jako kluczowa perspektywa rozwoju cz.II

Z powodu wymienionych powyżej łączących się ze sobą przeszkód, przyjęcie usług mobilnego biznesu nie nastąpi szybko, a wręcz może zająć lata. Jednakże, podstawowe korzyści, jakie daje implementacja systemów mobilnych są wystarczające do ich stopniowego wprowadzania. Firmy implementujące usługi mobilne chcą realizować wszystkie korzyści, jakie przynoszą mobilni pracownicy, a więc oszczędność czasu, szybsze podejmowanie decyzji oraz sprawniejszą koordynację dla biznesu kiedykolwiek i gdziekolwiek. Poprzez połączenie rozwiązań B2E (business-to-employee) oraz nowego typu połączeń mobilnych M2M (machine-to-machine) mogą diametralnie zmienić podejście firm do spraw organizacyjnych i działalności firmy, a wręcz stanowić rewolucję w sposobie zarządzania firmą [AlaAut, 2003].

Najważniejsze korzyści z biznesowych usług mobilnych i leżące u ich podstaw czynniki napędzające są zilustrowane na rys.1.8. Nieskomplikowany mobilny dostęp na poziomie podstawowym umożliwia natychmiastowy dostęp do bieżących biznesowych aplikacji i baz danych bez względu na czas i miejsce.

czytaj więcej>>

Usługi biznesu mobilnego jako kluczowa perspektywa rozwoju cz.I

Przedsięwzięcia rozwiązań IT rozwinęły się od technologii typu mainframe
i klient-serwer do rozwiązań e-biznesu takich jak zarządzanie relacjami z klientem (CRM – customer realtionship managemet) oraz zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM supply-chain management), który ułatwia przepływ informacji i współdziałanie wewnątrz i między organizacjami. Rozwiązania m-biznesu (mobile business) są kolejnym etapem tego rozwoju, rozszerzając możliwości łączenia się i współdziałania. Należy jednak rozważyć czy rozwój metod mobilnego przekazu danych będzie tylko dopełnieniem do istniejących rozwiązań aplikacji IT, czy może niesie on za sobą bardziej zasadnicze zmiany w sposobie funkcjonowania firmy.

czytaj więcej>>

Obszary zastosowania aplikacji handlu mobilnego część II

Do listy niektórych głównych zastosowań aplikacji mobilnych można zaliczyć [GorGeb, 2001]:

  • Handel i bankowość - handel jest wymianą lub kupnem i sprzedażą towarów na wielką skalę włączając w to transport z miejsca na miejsce. Skala ta wzrasta przy coraz większej wygodzie i wszechobecności handlu dzięki technologii handlu mobilnego. Istnieje wiele przykładów wpływu usług mobilnych na usprawnienie handlu. Przykładowo możliwość płacenia za towary w dystrybutorach, sprawdzanie stanu konta bankowego i dokonywanie transakcji poprzez telefon komórkowy, możliwość uiszczenia opłaty za parking poprzez sms, elektroniczne zakupy online, itd.,
czytaj więcej>>

Cyfrowy charakter nowej gospodarki cz.I

Zmiany technologiczne są motorem przemian i wzajemnego przenikania się obszarów: obliczeniowego (computing), transmisji danych (communications), gromadzenia i oferowania pakietów danych i informacji (content). Efektem tych przemian jest powstanie nowego potencjału, nowych możliwości, organizacji nowego typu, nowego porządku ekonomicznego. Nowa dziedzina przemysłu wyrasta jako konglomerat informatyki (komputery, oprogramowanie, usługi), komunikacji (telefony, telegrafy, transmisje satelitarne
i bezprzewodowe) i usług niematerialnych (rozrywka, wydawcy, dostawcy informacji) [Trapsc, 1998].

 

Jesteśmy świadkami kształtowania się gospodarki informatycznej, która nie tylko korzysta
z informatyki, lecz także zmienia swoje struktury i procesy pod wpływem paradygmatów informatycznych [Bandur, 1998].

czytaj więcej>>


The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl