Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:
Wyniki dla tagu:

wartości niematerialne


Cyfrowy charakter nowej gospodarki cz.II

Zacierają się granice między komputerami firm (np. koncerny samochodowe przestają być wyłącznie producentami, lecz stają się także w coraz większym stopniu usługodawcami oferującymi klientom np. zaawansowany serwis finansowy), a także granice w ramach tradycyjnego łańcucha dostaw (dystrybutor jest dla producenta nie tylko „kanałem do przesuwania pudełek”, lecz przeobraża się w firmę usługową zarządzającą klientem poprzez dystrybucję) prowadzące do eliminacji pośredników i funkcji pośrednich [Bendyk, 1999]. Zmiany te będą następowały coraz szybciej w ramach postępującej globalizacji.

Wraz z wypieraniem technologii analogowej przez cyfrową następuje wirtualizacja podmiotów fizycznych, co z kolei jest wyrazem i podstawą przemian gospodarki oraz zmian relacji partnerów i zasad prowadzenia działalności gospodarczej. Dla nowej gospodarki znamienne jest także odchodzenie od dóbr materialnych w kierunku wartości niematerialnych – marki firmy, bazy i lojalności klientów, relacji z nimi itp. [PanSro, 2002].

czytaj więcej>>

Unikalne cechy portali mobilnych część I

Urządzenia bezprzewodowe przystosowane do operacji mobilnych będą kształtowały różnice pomiędzy portalami mobilnymi a ich konwencjonalnymi odpowiednikami. Zaletami urządzeń bezprzewodowych jest dużo lepszy stosunek wartości do czasu (value-for-time). Tzn., łącząc się z Internetem poprzez urządzenia mobilne użytkownicy są w stanie wykożystać wartościowe dodatki (value allowances) w dowolnym czasie, których użytkownicy stałych łącz nie są wstanie dokonać. Teraz jakakolwiek informacja będzie na prawdę dostępna kiedykolwiek, gdziekolwiek i z dowolnego urządzenia bezprzewodowego.

Na rys. 10 pokazane są różnice pomiędzy tradycyjnymi portalami e-commerce
a portalami handlu mobilnego (m-commerce) w czterech wymiarach [ClaFla, 2003]: wszechobecności, wygody, lokalizacji oraz, personalizacji.

czytaj więcej>>

Istota handlu mobilnego cz. II

Według Lucent Technologies środowisko sieci bezprzewodowych, w tym
i usług handlu mobilnego, można podzielić na trzy segmenty rynkowe: użytkowników indywidualnych, użytkowników biznesowych oraz właściwe aplikacje biznesowe. Podział ten ujmuje kilka rozwiązań [Urba, 2001]:

 

  • Mobilne biuro (Mobile Office) – umożliwiające pracownikom biznesowym korzystanie z biurowych możliwości przenośnych komputerów PC
    w dowolnych okolicznościach. Podręczny komputer podróżuje razem
    z użytkownikiem i wszelkimi jego aplikacjami oraz funkcjami dodatkowymi obejmującymi: usługi telefoniczne, zunifikowany przekaz wiadomości, pocztę elektroniczną, terminarz, dostęp do plików i baz danych, planowanie podróży oraz wideokonferencje;
  • Podręczny asystent (Lifestyle Manager) – zmieniający zwykły telefon komórkowy
    w osobistego asystenta. Umożliwia on obsługę zadań związanych z planowaniem zajęć i zapewnia bezprzewodowe usługi komunikacyjne, rozrywkę oraz dostęp do informacji, a także usługi handlu elektronicznego m-commerce i e-banking;
  • Aplikacje biznesowe (Market Business-to-Business Application) – obejmujące zastosowania mobilne, takie jak: zdalne zarządzanie usługami, zarządzanie środkami materialnymi (taborem), zdalny nadzór oraz telemetrię.

 

czytaj więcej>>

Zakres działania handlu mobilnego cz.III

Głównym założeniem schematu znajdującego się na rys.3, jest podzielenie badań nad handlem mobilnym (mobile commerce lub m-commerce) na trzy główne kategorie, które są ściśle ze sobą powiązane, a mianowicie: technologia, teoria i badania oraz zastosowania. Jak widać na rysunku, technologia tworzy trwałą podstawę dla badań i praktyk, natomiast na szczycie struktury znajdują się praktyczne metody użycia oraz zastosowania niżej położonych technologii. Zagnieżdżona wewnątrz tej struktury teoria pośredniczy między technologią
a zastosowaniami i pomaga odpowiedzieć na pytania gdzie?, dlaczego?, kiedy?
i jak? powinna lub nie powinna być stosowana technologia handlu mobilnego.

czytaj więcej>>

Zakres działania handlu mobilnego cz.I

Aby móc dyskutować o zaletach i zastosowaniu handlu mobilnego należu rozważyć
i zrozumieć istotę i zakres działania handlu elektronicznego. Choi Stahl i Whinston (1997) przedstawili model przydatny dla rozumienia relacji między produktami, agentami (agents)
i procesami, które istnieją zarówno w rynkach elektronicznych i fizycznych (rys. 1).

Występuje tu rozróżnienie pomiędzy produktem fizycznym a produktem cyfrowym (witualnym) np. elektronicznym. Przykładem produktu elektronicznego jest oprogramowanie komputerowe lub plik zawierający dane, podczas gdy produktem fizycznym będzie np. piła mechaniczna czy dyskietka [PanSro, 2002].

Tak ograniczoną przestrzeń Choi i Whinston dzielą dalej na fizyczną i cyfrową. Procesem cyfrowym nazywają wszystko co można przesłać i odebrać z Internetu podczas gdy procesy fizyczne pociągają za sobą czynności fizyczne związane z przeprowadzaniem transakcji handlowych.

 

Trzeci wymiar jest pewnym rodzajem agentów zaangażowanych w transakcje. Agent (aktor) jest sprzedawcą, nabywcą, pośrednikiem, lobby konsumenckim lub organizacją rządową.

czytaj więcej>>


The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl