Handel mobilny

Struktura systemu handlu mobilnego
Portale mobilne
Budowa domów
Teoretyczne podstawy handlu mobilnego
Polecane strony:

Unikalne cechy portali mobilnych część I

Urządzenia bezprzewodowe przystosowane do operacji mobilnych będą kształtowały różnice pomiędzy portalami mobilnymi a ich konwencjonalnymi odpowiednikami. Zaletami urządzeń bezprzewodowych jest dużo lepszy stosunek wartości do czasu (value-for-time). Tzn., łącząc się z Internetem poprzez urządzenia mobilne użytkownicy są w stanie wykożystać wartościowe dodatki (value allowances) w dowolnym czasie, których użytkownicy stałych łącz nie są wstanie dokonać. Teraz jakakolwiek informacja będzie na prawdę dostępna kiedykolwiek, gdziekolwiek i z dowolnego urządzenia bezprzewodowego.

Na rys. 10 pokazane są różnice pomiędzy tradycyjnymi portalami e-commerce
a portalami handlu mobilnego (m-commerce) w czterech wymiarach [ClaFla, 2003]: wszechobecności, wygody, lokalizacji oraz, personalizacji.

Rys. 10. Unikalne cechy portali mobilnych

Źródło: ClarkeIIII.& B.Flaherty T. Mobile Portals: The Development of M-Commerce Gateways, 2003r.

Wszechobecność. Urządzenia mobilne oferują swoim użytkownikom możliwość otrzymywania informacji i przeprowadzać transakcje z praktycznie każdego miejsca w czasie rzeczywistym (real-time basis). Wten sposób użytkownicy portali mobilnych mogą działać aktywnie gdziekolwiek, w każdym miejscu równolegle, z podobnym poziomem dostępu jak w przypadku dostępu przez stałe łącza. Komunikacja może być przeprowadzona niezależnie od miejsca użytkownika. Zalety prezentowane przez wszechobecny dostęp do informacji oraz ciągły dostęp do handlu będzie wyjątkowo ważny dla zastosowań wrażliwych na czas (time-critical applications).

            Portale mobilne, na przykład, mogą kłaść nacisk na wszechobecność udostępniając tzw. zawiadomienia alarmowe (alert notifications), np. dla aukcji, zakładów czy notowań cen akcji, które stanowią dla użytkowników istotną rolę w osobistym przekazywaniu treści. Tak więc, czas rzeczywisty, gdziekolwiek jest stosowany w portalach mobilnych oferuje możliwości niezwykłych korzyści dla użytkowników. Dla zakładów przemysłowych, które są wyczulone na czas i umiejscowienie, tak jak serwisy finansowe, turystyczne i detaliczne, ta własność handlu mobilnego jest najbardziej korzystna.

 

Wygoda. Sprawność i dostępność dostarczona przez urządzenia bezprzewodowe będzie
w przyszłości pozwalała handlowi mobilnemu na zróżnicowanie jej możliwości w stosunku do handlu elektronicznego. Ludzie nie będą nie będą więcej ograniczani przez czas i miejsce w dostępie do zasobów handlu elektronicznego. Raczej, handel mobilny będzie dostępny
w sposób, który powinien eliminować niektóre ciężkie aspekty życia, i w ten sposób stawać się bardziej dogodny. Dla przykładu klienci stojący w kolejce będą mogli korzystać ze swoich ulubionych zasobów internetowych, lub prowadzić codzienne czynności biznesowe poprzez portale handlu mobilnego. Konsumenci nauczeni korzystać z tych udogodnień mogą przełożyć to na wyższy standard ich życia.

            Jedną z szans do wzrostu znaczenia handlu mobilnego leży w możliwości dokonywania zakupów przez konsumentów w miejscach, w których się nie znajdują. Ta zdolność do zdobywania informacji i przeprowadzania transakcji z dowolnej lokalizacji jest
z natury cenne dla konsumentów. Jako takie portale m-commerce oferują olbrzymie możliwości do powiększania bazy klientów, których nie udało się wcześniej pozyskać, poprzez dostarczanie wartości dodanej do usług. Poprzez zmianę usług w bardziej dogodne, konsumenci mogą stać się bardziej lojalni. Konsumenci mogą szukać portali mobilnych, które posiadają między innymi takie funkcje jak: wysyłanie i odbieranie maili, przesyłanie poczty głosowej, rozmowy konferencyjne, faksowanie, dzielenie dokumentów, jak również czynności bazujące na transakcjach.

Czytaj dalej >>


Wasze komentarze
Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Bądź — pierwszy!
DODAJ KOMENTARZ
Podaj imię (pseudonim):

Wpisz komentarz:

Podaj stolicę Polski:
(zabezpieczenie antybot)

The future of m-commers

Czy m-commerce jest przyszłością handlu ?
Najczęciej komentowane:
Ciekawe kiedy doczekamy czasów gdzie komórka będzie najważniejszym urządzaniem tak jak jest to w Jap czytaj cały->>
Miałem okazję uczestniczyć już w tym szkoleniu - polecam czytaj cały->>
Czy tylko ja mam przerażenie w oczach na widok rozwoju mobilności? Pamiętacie pierwsze nokie albo mo czytaj cały->>
Pamiętamy ale jaki był szpan ! Ludzie z przypiętymi cegiełkami na pasku od spodni, wtedy to był ktoś czytaj cały->>
Handel mobilny? Jak ten świat pędzi do przodu! Za czasów mojej młodości nikt nie wiedział co to jest czytaj cały->>
Handel mobilny rosnie w sile, miedzy innymi dzieki pojawieniu sie narzedzi ulatwiajacych uruchomieni czytaj cały->>

Tagi:
rozrywka Opieka zdrowotna śledzenie wysyłek śledzenie zapasów śledzenie organizacja ruchu Obszary zastosowania handel bankowość edukacja erp wymiana kupno wielka skala aplikacja mobilna urządzenia przenośne komputer PC aplikacje handel elektroniczny end-to-end cechy systemu system handlu mobilnego proces rozwoju host computer transmisja bezprzewodowa infrastruktura sieci systemy handlu sieci kablowe sieci bezprzewodowe struktura cyfrowy charakter gospodarki zmiany technologiczne motor przemian gospodarka informatyczna paradygmaty komputer firmy usługodawcy firma usługowa wartości niematerialne marki firmy bazy relacje z klientami handel mobilny przesłanki elektroniczny połączenia internetowe telefony komórkowe sieci konwencjonalne pager pda telefon komórkowy pieniężne transakcje Internet M1 bezprzewodowy handel Lucent Technologies środowisko sieci usługi handlu aplikacje biznesowe użytkownicy biznesowi klienci indywidualni zalety choi stahl produkt cyfrowy dyskietka agent sprzedawca nabywca pośrednik lobby dostęp do sieci sieć globalna paradoks obszary działania handlu komputery stacjonarne mobile commerce m-commerce technologia handlu technologia system teoria zastosowania rozwiązania IT przedsięwzięcia e-biznes SCM supply-chain CRM aplikacje IT etapy rozwoju usługi mobilnego M2M rewolucja korzyści usługi mobilne firmy implementujące systemy mobline lokalizacja marketing bazujący promocje geolokalizacja urządzenia mobilne GPS urządzenia bezprzewodowe wszechobecność wygody personalizacja cztery wymiary istota portali portal wortal portal mobilny portable portal profile preferencji portale mobilne surfinf bramki operatorzy komórkowi m-bussines

Copyright © 2012 by centrumszkolenbib.pl